Inte alla människor vill använda sig av koncentrerade tabletter i form av kosttillskott, utan vill hellre få i sig alla näringsämnen via livsmedel. Genom att välja rätt typ av mat går detta enkelt att ordna. Din vardag blir mer hälsosam och du blir piggare och starkare som person.

B-vitamin – B-vitamin hittar du i inälvsmat, gryn och fisk.

C-vitamin – C-vitamin hittar du i paprika, papaya, nypon, pepparrot och nässlor.

D-vitamin – Den främsta källan till D-vitamin är solen. Finns ingen sol så kan du hämta det från ägg, fisk och vissa mejeriprodukter.

E-vitamin – Vill du få i dig mer E-vitamin ska du välja frön, margarin, bladväxter, avokado, ägg eller vegetabiliska oljor.

K-vitamin – K-vitamin hittar du främst i gröna bladgrönsaker, men även i kål, kött, äggula och mejeriprodukter.

Kalium – Mat som innehåller kalium är bland annat banan, avokado, russin, kronärtskocka och tomater.

Magnesium – Magnesium påverkar hur mycket energi din kropp har. Vill du få i dig mer magnesium ska du välja vetekli, brysselkål, råris och spenat.

Zink – Zink är livsviktigt för kroppens alla funktioner. Du får i dig mineralen genom att välja mat som ostron, krabba, bönor, chiafrön och linser.